Imorn far vi hem

Publicerat: 2010-10-18 21:50:07

Dalia och jag tycker det är så nedrans tråkigt att gå själva hemma hela dagarna när pappa Martin inte kommer hem från jobbet förrän 11 på kvällen. Vi bestämde oss helt enkelt för att packa väskan imorn och dra hem till Jönköping/Huskvarna där jag har mina hemtrakter. Det är på tiden att Dalia får bekanta sig lite med Småland också=) Vi stannar nog någon natt eller två. 

Jag startar upp morgondagen med ett tandläkarbesök, det lär väl som vanligt bli ett dyrt kalas.
Hem och packa och eventuellt träna om det hinns med innan Martin åker på jobb. Sedan kör jag och Dalia raka vägen till Jönköping och a6-center där min syster jobbar.
Vet ni vad...jag ska få barnvakt i fleeera timmar imorgon. Eller det är väl egentligen Dalia som ska få barnvakt. Syrran slutar tidigt och ställer mer än gärna upp.

Gud vad jag saknar att ha familjen på nära håll nu när vi har Dalia. Martin har familjen i Göteborg och jag i Huskvarna så vi har ingen på nära håll som kan ställa upp som barnvakt. Bor man som jag dessutom i en ny stad där man ännu inte känner så många så blir man väldigt mycket ensam om dagarna.
Ska hur som helst bli skönt att komma "hem" ett par dagar. Vi får se vad vi hittar på att göra. De flesta jobbar ju om dagarna. Men imorn kan jag i alla fall strosa runt helt själv på a6 och Ikea, i flera timmar om jag känner för det=)


Kommentarer:
Helenas Hem -Om livet på landet

Hej hej! Synd att din nya stad inte låg närmare Sundsvall -då hade vi kunnat träffas! :)



Ha det så härligt och njut av din egentid.

KRAM

2010-10-22 @ 00:01:31
URL: http://blogg.helenashem.se
Sofia Pihlsgård

Hoppas du hade en bra shoppingrunda : ) kram från Moskva

2010-10-22 @ 17:06:21
URL: http://sofiabakar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback