God afton

Publicerat: 2010-08-16 21:27:11


Idag är det 11 dagar sedan lillskruttan kom till oss. Dagarna har gått otroligt fort och hon har upptagit mer tid än jag någonsin kunnat ana att en sån liten skrutt kunde göra. Sömnen har det blivit lite si och så med och det har varit slitsamt men nu verkar det som att hon börjar hitta sina rutiner och sover rätt så bra till och med om nätterna...eller ja, iaf igår natt och vi hoppas på detsamma inatt=)

Har redan tappat 9 av de 13 kilon som jag lade på mig under graviditeten och magen ser ut ungefär som innan. Dagen efter förlossningen hade jag bara tappat 5-6 kilo men nu när amningen kommit igång på allvar så har ytterligare några kilon tappats, väldigt smidigt det där. Å andra sidan är Dalia inte så effektiv när hon ammar så vi lägger många timmar på det varje dag. Hon ligger mest och småsuttar och ser ut att ha det allmänt mysigt...ingen stress där inte=)

Var i Göteborg idag där pappa Martin genomgick en ögonlaseroperation. Under de två timmarna det tog så var jag och Dalia och gick med vagnen nere vid hamnen för att fördriva tiden. Skruttan var lugn och sov hela tiden, men nu har jag inte bara ett litet barn att ta hand om utan även ett stort "barn" som kräver sin omvårdnad;)

Nu hör jag någon som gnyr och vill ha mat så det är bäst jag avslutar här illa kvickt, annars får jag en ilsken liten tös på halsen.


Kommentarer:
Patricia nybliven mamma till wilton

Tack så mycket :)

2010-08-17 @ 19:37:19
URL: http://metricia.blogg.se/
Sofia

Vad fin du är Lotta så fina du och Dalia<3

2010-08-19 @ 21:17:28
URL: http://sofiabakar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback