1/7

Publicerat: 2010-07-01 14:17:01
Dagen har hittils bestått utav tvätt och städning. Satte mig precis på altanen för att lapa lite sol men då dyker förstås dagens största moln upp och lägger sig framför solen...gaah.
I eftermiddag blir det cykelköp, en gammal hederlig damcykel blir det denna gången...fast i nytappning då.
Har kunnat träna på i stort sett som vanligt under hela graviditeten, det har blivit 15-20 mil i veckan på min älskade racercykel...det har funkat kanon vilket jag själv är väldigt förvånad (och glad) över. Men nu har hur som helst sambon sagt ifrån, ingen mer cykelträning för mig innan bebis är ute. Inte roligt alls att höra för en gammal avdankad elitcyklist med träningen i blodet och svårt att riktigt hålla sig ifrån cykelsadeln. Men ganska vettigt ändå för en vurpa vore nog inte så lyckat med bara drygt 3 veckor till beräkad födsel.
Ikväll ska jag iaf få ge mig ut en sväng på min nya damcykel...lite mer upprätt cykelställning och inte så hög hastighet, blev godkänt av sambon. Längtar=)

Morgondagen inleds med ett barnmorskebesök och därefter packar vi in oss i bilen för en helg på Västkusten där vi bara ska slappa och ha det gott. Ikea och hornbach kommer avverkas på hemvägen, färg och annat till huset ska inhandlas.

Kommentarer:
Helen -BF 30 juli

din sambo har nog rätt :) Men du kan ju kanske fortsätta cykla på en motionscykel inomhus. fast då förlorar man ju allt roliga med naturen osv. Jag önskar jag kunde gå uppför vår trapp till övervåningen utan att bli andfådd. haha. kram

2010-07-01 @ 20:51:22
URL: http://helenm.blogg.se/
gotteochvi♥

sv; åh, jag blir nästan avundsjuk på dig, som har det kvar! =) det är en helt enorm upplevelse! lycka till!

2010-07-02 @ 16:48:12
URL: http://gotteochvi.blogg.se/
Lotta

Helen: Ja en motionscykel har jag parkerad i källaren, fast det är dödstråkigt att sitta där när solen skiner utanför...men jag ska nog överleva ändå:)

Och du...trappor ÄR fruktansvärt flåsiga att ta sig upp för;)

2010-07-04 @ 10:57:04
URL: http://lottagabriella.blogg.se/
Lotta

gotteochvi: Tackar så hjärtligt!...ja det ska bli spännande det som väntar:)

2010-07-04 @ 10:58:55
URL: http://lottagabriella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback