Brist på tålamod

Publicerat: 2010-10-17 12:51:49
Gud vad jag skrattade när jag gick in på avaritias blogg och läste ett inlägg som beskriver hennes tålamod, eller snarare brist på tålamod. Såå träffsäkert...stämmer in på mig till punkt och pricka. Jag är väldigt lugn och lite blyg som person men samtidigt så har jag väldigt dåligt tålamod och får då också kort stubin, precis som Therese beskriver det i sitt inlägg. Även jag jobbar dock på det och det har som tur var blivit väldigt mycket bättre med åren:)

Såhär skriver hon bla:
"Jag har jordens sämsta tålamod. Och då överdriver jag inte. Jag är väl medveten om det och vet att det är min värsta egenskap. Jag stressar jämt, vill att allt ska fungera på första försöket, ger upp alldeles för lätt och blir tokrirriterad och förbannad om det inte går som jag vill. Det här går jag igenom dagligen. Om folk är för sega blir jag grymt irriterad. Om det går åt skogen att sätta kakel så vill jag bara kasta alla plattor åt helvete och gå hem. Om Jonas inte fattar något jag berättar blir jag sur och skiter i att berätta det helt och hållet. Om folk är försenade så kokar jag inombords. Det är bland det värsta jag vet, folk som inte passar tider. Särskillt när man gör det till en vana. Respektlöst och så jävla dumt. Gud, känner redan hur der kryper i skinnet på mig bara jag tänker på allt det här. Jag har alltid haft sådant här tålamod."


Kommentarer:
Tessa

Hahaha, vad jag skrattade när jag såg det här! Gud vad skönt att höra att det finns fler som har sämst tålamod hihi! KRAM

2010-10-17 @ 17:04:07
URL: http://avaritia.blogg.se/
Caroline

Haha här har ni en till som känner igen sig! Speciellt i att folk är sega och att kasta saker åt skogen :D Kram

2010-10-17 @ 19:10:18
URL: http://heybaberiba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback