Fynden

Publicerat: 2010-10-24 16:11:57
Här är några av de saker jag fick med mig hem från min secondhandrunda.

En spegel som från början var guldfärgad men jag har sprayat den vit. Jag har dock redan ångrat mig. Den kommer antagligen bli svart och sedan få flytta in i vårt lilla badrum på övervåningen.

Två små ljusstakar som även de var guldfärgade från början.

Vad passar bättre att ta med sig från Jönköping, som i folkmun kallas för smålands Jerusalem, än två vällästa gamla biblar. Inte för att jag själv är särskilt kristlig av mig, men vackra är dem=)

Ett silverfat. Rosorna köpte jag på möbeljätten och vasen/tillbringaren är gammal.

Kommentarer:
Caroline

Så mycket fint du har hittat! Jag har också gått loss med sprayfärgen här hemma men vet inte om jag heller är riktigt nöjd :) Kram!

2010-10-24 @ 16:50:18
URL: http://heybaberiba.blogg.se/
Malin <3

Visst är de helt underbara biblar?? Syrran Fia har flera stycken hon med. Det låg fullt av gamla grejer i huset, så det var ju bara å tacka och ta emot. En döläcker mjölkpall fanns oxå. Trebent sak som numer står på deras badrum. Söt liten blomma på bilden <3 Welma har en liknade, om inte LIKAdan. Nu är de visst vi som dragit på oss snuva och halsont här hemma. Hoppas det blir bättre snart och att Wemlie slipper bli dålig. Goa kramar från Mej och Lill-Wemlisen.

2010-10-28 @ 07:37:58
URL: http://malinsmirkel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback