Helgen samt sovrummet i bilder

Publicerat: 2010-10-18 16:17:20

Helgen startade med att Dalias mormor och morfar dök upp här vid 10-tiden i fredags. Vi började med en lätt fika och en liten genomgång av vad som skulle göras=)
Huvuduppgifterna var att stycka av en överflödig del av gästrummet och bygga ett förråd där samt att få upp pärlspont i sovrummet. 

Pappa(morfar) körde igång med förrådet där Martin fick vara lärling, medans jag högg tag i att spika pärlsponten. Mamma (mormor) fick ställa upp som barnvakt, men det hade hon så klart inget emot.
Innan jag hann blinka hade de smällt upp reglarna till väggen och det är ju skönt när det går undan...MEN de tänkte enligt mig helt galet så förrådet blev en halvmeter för smalt, vilket är rätt så mycket när det handlar om ett förråd. De satte under lördagen även upp hyllinredningen och jag har målat dörren så det enda som återstår att göra nu är att spackla och tapetsera den nya väggen. Sen är det bara att fylla upp förrådet med allsköns bråte som ligger och skräpar=)

Vi har tidigare delat av vårt gigantiska sovrum på liknande sätt och det var på den väggen pärlsponten skulle upp, men det var lättare sagt än gjort. Jag hade färdigmålat bräderna innan och det resulterade i att de var otroligt svåra att slå in i varandra pga all färg som satt i sponten. Ett antal svordomar hördes ifrån sovrummet och en och annan bräda fick sätta livet till men skam den som ger sig för upp kom de i alla fall till slut. Men det är ju som de säger, man lär sig av sina misstag=) Fanns otroligt dåligt med garderober och annan förvaring i huset när vi flyttade in så bakom väggen döljer sig numera en stor garderob och det enda som återstår att fixa med garderoben är väl egentligen att städa upp på Martins sida utav den=) 

Vi hann även med en 8-kilometers skogspromenad med vagnen och en sovandes Dalia under lördageftermiddagen när mormor och morfar åkt hem till Småland igen. Jag älskar verkligen hösten och då särskilt när den är som den var i helgen med hög och klar luft och en klarblå himmel. Det är nog faktiskt min favoritårstid, man kan med gott samvete murra in sig där hemma med tända stearinljus och bara mysa.
Söndagen gick åt till att städa och plocka och köra lite skräp till återvinningen. Hann även med ett träningspass på cykeln framåt kvällningen precis innan det började skymma. Det var ack så skönt men lite väl kallt kanske, man har ju gått och blivit bekväm av sig på äldre dar. Annat var det förr när det tillhörde vardagen att cykla 3-4 timmar i snö och slask med istappar hängandes ifrån håret. Då förstod jag inte varför folk tyckte man var konstig, men nu när man fått lite distans till det så är jag nog ganska benägen att hålla med dem om det=)

Kommentarer:
Caroline

Superfint sovrum Lotta! Vitt och ljusblått blir så mysigt ihop. Gillade tapeten skarpt :) Kram

2010-10-18 @ 18:54:51
URL: http://heybaberiba.blogg.se/
Helen - mamma till Lea

helt fantastiskt fint sovrum, hoppas ni mår bra <3 kram på er

2010-10-24 @ 09:56:59
URL: http://helenm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback