Härliga söndag

Publicerat: 2010-10-24 13:28:05
Jo det var väldigt skönt att komma hem ett par dagar men så avkopplande blev det väl egentligen inte trots allt, som alla andra gånger då det varit tänkt att jag skulle få lite egentid. Jag har en liten blomma som lider av kolik och vi lider förstås med henne. Magontet blev tyvär värre när blomman inte fick vara på hemmaplan så vi avbröt vistelsen hos farmor och farfar lite tidigare än tänkt. Jag tog i alla fall tillfälle i akt och gav mig ut på en secondhandrunda i Jönköping och fick med mig några godbitar hem. Utbudet i Jönköping är såå mycket bättre än i Borås så det gäller att passa på=) Hann även med ett par träningspass, det är mitt sätt att rensa tankarna och "meditera" så det var guld värt.

I förrgår hade jag en riktigt dålig dag och var helt under ytan, gick runt med tom blick och sa inte ett ord. Troligtvis en rekyl på sömnbrist och KONSTANT stress de senaste tre månaderna. Så fort blomman har en lugn stund så springer jag runt här hemma som en äggasjuk höna och stressar med renoveringsfix och ditt o datt. Även om jag så många gånger sagt till mig själv att nu får du faan ta och coola ner dig lite människa...stanna upp och andas. Renoveringen får ta sin lilla tid, det behöver inte stå klart imorgon.  
Vi får vanligtvis jobba i ett par timmar för att få blomman att somna om kvällarna och eftersom Martin jobbar kväll varannan vecka så är det jag som får dra största lasset även där.
Åker jag någonstans med blomman så skriker hon så vi vågar knappt lämna hemmet. Det är så otroligt stressande när man är bland folk och hon får en körare i magen och illvrålar. Är lite orolig också för hur det ska gå på föräldraträffarna som snart startar upp, får väl se om vi verkligen vågar oss dit. Hoppas innerligt att koliken snart ger med sig för min lilla älskling. Det skär i mammahjärtat när man förstår att hon har så ont. Detta är inte roligt för någon i familjen och framför allt inte för Dalia själv.

Jaja...nu får det banne mig vara färdigklagat här. Idag är Dalia hos farmor i göteborg, Martin tog med henne vid halv 8 imorse och jag kunde passa på att sova ett par sköna timmar till. De kommer inte hem förrän sent i eftermiddag så jag har nästan en hel dag för mig själv. Jag ska i och för sig fixa med det vanliga, men jag tänker ta god tid på mig i allt jag gör. Jag tror att denna dagen kommer göra underverk för både kropp och själ=)

På återhörande gott folk!

Kommentarer:
Caroline

Usch, låter inte alls roligt! Hoppas att hon slipper den dumma koliken snart! Kram

2010-10-24 @ 16:52:35
URL: http://heybaberiba.blogg.se/
Sofia Pihlsgård

Å stackars Dalia och er : ( Har hört att de tillämpas akupuntur på bebisar med kolik. Fråga din BVC sköterska. Någon hjälp måste ni ju få!!!!! Inte kul vilken fin nalle hon fått jätte kul att se henne nu som 3 månaders tjej. Lik farmor och Maria tycker jag : ) söta blomman. Ta det lugnt också emellanåt var inte för duktig ; ) kram från Moskva

2010-10-26 @ 18:45:44
URL: http://sofiabakar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback