Miljöombyte

Publicerat: 2010-10-04 22:15:07

Helgen på Västkusten var lugn och skön. Jag åt hummer för första gången i mitt liv och det var faktiskt helt ok, men inte mer än så. Blev även itrugad en massa makrill av alla de slag...inkokt, rökt och allt vad det nu var. Martin verkar inte förstå att jag som inlandsbo inte är lika frälst i fisk som han är...ål har han dock inte lyckats få i mig och kommer aldrig göra det heller. Euuw...klöks bara jag tänker på det!

Många var det som ville känna och bära runt på Dalia. Idag har hon varit helt färdig efter helgen...många nya ansikten och intryck att smälta för lilla blomman. Hon fick en supersöt liten gungstol i rotting av sin gammelfarfar och gammelfarmor. Stolen är från 1920-talet och inköpt någonstans i stora vida världen utav gammelfarfars far som var sjöman. 

Jag har allt en himla tur som har tillgång till stuga både på västkusten (Fiskebäckskil) där Martins göteborgsfamilj håller till, samt på östkusten (Öland) där min småländska familj håller till. Gott att kunna variera sig lite och så skönt att kunna åka iväg över helgen för lite miljöombyte.

P
å tal om miljöombyte så saknar jag mina hemtrakter en hel del emellanåt, så dit får gärna nästa helgtripp gå. Trivs bra här i Borås också men omgivningarna går inte att jämföra med Jönköping/Huskvarna...såå vackert. Brukade ofta traska upp på "mitt" berg och bara vara...andas och rensa tankarna=)

Martin på Huskvarnaberget


Stugan i Fiskebäckskil


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback