Torsdagen

Publicerat: 2010-10-07 17:41:08

Dagen idag började tidigt, väckning 06.45. På schemat stod en tur till Värnamo för att kolla på en bil som Martin spanat in på blocket, en v70:a modell äldre. Bilen var tydligen till belåtenhet för Martin slängde fram kortet och det blev en affär.
Jag är rätt nöjd jag med. Så skönt med en kombi så vi slipper trycka in barnvagn och alla andra attiraljer i en trång gammal 940, plus att jag och Dalia har egen bil att fräsa runt i under veckorna igen.

Direkt när vi kom hem så slängde jag på mig löparkläderna för att hinna med ett pass innan det var dags för Martin att bege sig mot jobbet. Gick RIKTIGT bra att springa idag, är nog i stort sett tillbaks i samma form som innan graviditeten. Himla skönt det.

Vi har även hunnit med ett besök på BVC för tvåmånaderskontroll.
Allt såg bara bra ut och blomman följer kurvorna fint. 9 veckor gammal väger hon nu 5780g och mäter 58,5 cm över havet. Vilket innebär en viktuppgång på 2 kg och 7,5 extra centimetrar sedan födseln...galet vad de växer småfolket.

Åhh...jag har hittat ett nytt litet projekt att ta tag i när Dalia tar sina tuppisar.
Martin köpte av någon anledning ett litet drivhus i shabby-stil för ett par år sedan. Det har stått på vinden ända tills jag högg tag i det i somras, jag satte lite växter i det och placerade det ute på altanen. Det har blivit illa åtgånget utav väder och vind men nu är det inplockat för att torka till sig så jag kan hugga tag i det. Min tanke är att det ska förvandlas till ett litet vitrinskåp att hänga på väggen i vårt lilla vitrinlösa kök. Tänkte behålla det i lite ruffig stil så det kommer nog inte krävas allt för mycket arbete med det. En omgång med skurborsten, några drag med penseln, in med några hyllplan och eventuellt belysning kommer göra susen.

Nä nu är det visst slut på lugnet...blommans matpaus är över. Back to work!


Kommentarer:
Caroline

Kommer säkert att bli kanonfint! Ser fram emot resultatet sedan :) Kram

2010-10-07 @ 20:18:42
URL: http://heybaberiba.blogg.se/
Malin <3

Att de gör ja, de växer ju massor våra små ;0)Gillar dina idèer. Kommer bli supercharmig när den är klar ;0) En fråga bara, har du vart på undervärlskoll ännu?? Undervärldskoll= efterkontroll. Har inte fått tummen ur ännu, fast man borde nog så man vet att allt e som det ska menar jag. Det är man ju säkert, men ändå. Har ju kommit igång md ridningen nu så vi får hoppas att bäckenbotten blir rejält stark igen. Krams te min goa Lottis <3 Ps. Igår vagnstrejka en viss liten W också, tänkte på Er då. Lagom till vi kom hem igen så hade hon somnat. Busfian fick mamman till att vända på klacken och styra kosan hemåt igen, 1-0 te Wemlan ;0P Ds.

2010-10-08 @ 09:00:01
URL: http://malinsmirakel.blogg.se/
Sofia Pihlsgård

Kommer bli fint det! Skönt att vara tillbaka i samma form igen det var INTE jag efter två månader efter graviditeten ingen av gångerna! bra jobbat kram Sofia

2010-10-08 @ 20:42:19
URL: http://sofiabakar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback