Endorfinkick, atkins och choklad

Publicerat: 2010-09-22 14:18:52
Härligt!! Har just avslutat ett pass på cykeln. Känslan och endorfinkicken efter ett gott träningspass är något jag har svårt att klara mig utan, blir nästan lite lätt deprimerad.
Att känna sig lätt i både kropp och sinne. Nu menar jag inte viktmässigt lätt utan själva "känslan" om ni förstår vad jag menar. Så därför är jag benhård på att få mina 4 pass i veckan, det behöver inte vara långa pass...hinner jag bara med 20 minuter så får det funka det med. 
Jag såg till att få mina 4 ggr även genom hela graviditeten vilket jag tror jag hade stoor nytta av, både de 9,5 månaderna jag väntade blomman samt den dagen hon kom till världen.
Det är nästan så jag tycker lite synd om de som aldrig upplever den där härliga känslan faktiskt.

Nåväl, detta var vad Martin bjöd mig på efter avslutat pass. Liknar ju rena rama atkinsdieten! Men gott var det i alla fall=) Jag undrar just vad han menar med det där...tycker han inte min kost beståendes av choklad och andra godsaker håller längre!? Nog för att jag har ett starkt sötsug vanligtvis, men nu när jag ammar så är det enormt! Därför vägde jag upp den nyttiga maten med lite extra mycket choklad till efterrätt...det var mumma det må ni tro. Så nu är jag både nytränad, nyduschad, mätt och belåten=)

Martin har åkt till jobbet så vi får väl se vad eftermiddagen/kvällen har att erbjuda för mig och Dalia.


Kommentarer:
Malin <3

Ser got ut tycker jag ;0)Här fick det bli pasta med tomatsås. Käkar du förresten Folsyra nu?? Står ju på burken att den är bra både vid graviditet och amningsperiod. Sötsugen, OM?! Känner igen mej mkt. Mina kickar kommer under det lite snabbare barnvagnspromenaderna. Man hinner knappt sätta ned foten förens det är dax att ta nytt steg ;0P Härligt, härligt ;0)

2010-09-22 @ 14:31:55
URL: http://malinsmirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback